Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie

Promocja sadu czereśniowego

10 marzec 2021r.

Relacja opiekuna grupy:

 Promocja projektu w szkole trwała od pierwszego do piątego marca. W tym roku nie mogliśmy pójść do szkoły.  W klasach 0-3 zespół ”Miodówek” był reprezentowany przez panią Anię (opiekuna zespołu), a w klasach 4-8 odbyły się wideokonferencje  na których przedstawiciel zespołu razem z opiekunem przeprowadził spotkanie. Uczniom została przedstawiona prezentacja, przygotowana przez naszego kolegę Dominika -  Miodówki przedstawiają : „Wyższość starych odmian drzew owocowych nad nowymi” i elektroniczna wersja „ Księgi sadu”.  Zachęciliśmy do dyskusji na temat: Czy wiesz co jesz? Powiedzieliśmy, że tradycyjne odmiany drzew w naszych ogrodach to ukłon w stronę nowoczesności i dbania o przyrodę.

Na koniec spotkania uczniowie dostali receptę jak mogą pomóc w przywracaniu starych odmian w naszym środowisku.

Recepta:

Zjedz owoce z własnego przydomowego sadu!

Jak to zrobić?

1. Razem z rodziną posadź w swoim ogrodzie drzewo tradycyjnej odmiany.

2. Drzewo będzie rosło i dojrzewało razem z Tobą.

3. Urośnie duże i piękne z rozłożystą koroną i odpłaci się smacznymi owocami.

 Sadząc drzewa starych odmian pomagasz przyrodzie, a człowiek bez przyrody nie istnieje!

 

  Relacja przedstawiciela grupy:

 1. Na  spotkaniu organizacyjnym  ustaliliśmy plan konferencji. Ustaliliśmy co chcemy przekazać oraz w jaki sposób zainteresować innych projektem.

 Apel miał na celu:

  -         przybliżyć uczniom projekt Tradycyjny Sad.

 -        pokazać dlaczego warto sadzić stare odmiany drzew

 -        zainteresować innych naszym szkolnym sadem

  2. Dnia 3 marca odbyła się prezentacja naszego zespołu dla klas 0 – 3 w szkole. Niestety nie mogliśmy pójść do szkoły. Reprezentowała nas pani Ania.  Podział na dwa rodzaje spotkań był korzystny ponieważ ośmieliło to młodsze dzieci do aktywności. Po  prezentacji i pokazaniu księgi sadu,  chętne dzieci odpowiadały na przygotowane przez nas pytania:

 -        Jakie drzewa  rosną w ich ogrodach?

 -        Czy pomagają rodzicom w pracach i jak mogą to robić ?

 -         Jak im smakują domowe owoce i przetwory?

 -         Czy sadzili już drzewa owocowe?

              Rozmawiali też o zdrowych owocach z tradycyjnych sadów, gdzie nie stosuje się chemicznych oprysków. Jednym z zadań było wybranie przez uczniów najciekawszego slajdu. Wygrał plan mini sadu. Dzieci zainteresowały się również, domkami dla owadów i pułapkami na szkodniki. Na koniec spotkania uczniowie dostali receptę jak mogą pomóc w przywracaniu starych odmian w naszym środowisku.

  3.  W dniach 1-5 marzec odbyły się wideokonferencje w klasach 4-8. W każdej klasie przedstawiciel zespołu razem z opiekunem przeprowadził  prezentację i  pokazał księgę sadu. Dłużej zatrzymaliśmy się przy planie naszego mini sadu, żeby wszyscy wiedzieli jakie odmiany mamy już posadzone, a jakie będziemy sadzić. Największe zainteresowanie zdobył slajd, który porównywał starą odmianę z nową. Głosowaliśmy która odmiana jest lepsza. Były głosy za i przeciw. 

              Zachęciliśmy do dyskusji na modny temat: Czy wiesz co jesz?  Podaliśmy przykład wyższości owoców z tradycyjnych sadów, a tych z sadów produkcyjnych. Powiedzieliśmy, że tradycyjne odmiany drzew w naszych ogrodach to ukłon w stronę nowoczesności i dbania o przyrodę. Mówiliśmy o znaczeniu różnorodności biologicznej i ochronie przyrody poprzez rozpowszechnienie tradycyjnych odmian.

 

 

 

Pliki do pobrania