-
28. 03.-02.04. 2024r. - wiosenna przerwa świąteczna
-
31 .03. 2024r. - Wielkanoc
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie
-
Galeria
-
Kalendarium
Piątek, 2024-03-29
Imieniny: Marka, Wiktoryny
-
Kontakt
tel./fax. 18 26 86 006
E-mail: sp3skawa@rabawyzna.edu.pl
Promocja sadu czereśniowego
10 marzec 2021r.
Relacja opiekuna grupy:
Promocja projektu w szkole trwała od pierwszego do piątego marca. W tym roku nie mogliśmy pójść do szkoły. W klasach 0-3 zespół ”Miodówek” był reprezentowany przez panią Anię (opiekuna zespołu), a w klasach 4-8 odbyły się wideokonferencje na których przedstawiciel zespołu razem z opiekunem przeprowadził spotkanie. Uczniom została przedstawiona prezentacja, przygotowana przez naszego kolegę Dominika - Miodówki przedstawiają : „Wyższość starych odmian drzew owocowych nad nowymi” i elektroniczna wersja „ Księgi sadu”. Zachęciliśmy do dyskusji na temat: Czy wiesz co jesz? Powiedzieliśmy, że tradycyjne odmiany drzew w naszych ogrodach to ukłon w stronę nowoczesności i dbania o przyrodę.
Na koniec spotkania uczniowie dostali receptę jak mogą pomóc w przywracaniu starych odmian w naszym środowisku.
Recepta:
Zjedz owoce z własnego przydomowego sadu!
Jak to zrobić?
1. Razem z rodziną posadź w swoim ogrodzie drzewo tradycyjnej odmiany.
2. Drzewo będzie rosło i dojrzewało razem z Tobą.
3. Urośnie duże i piękne z rozłożystą koroną i odpłaci się smacznymi owocami.
Sadząc drzewa starych odmian pomagasz przyrodzie, a człowiek bez przyrody nie istnieje!
Relacja przedstawiciela grupy:
1. Na spotkaniu organizacyjnym ustaliliśmy plan konferencji. Ustaliliśmy co chcemy przekazać oraz w jaki sposób zainteresować innych projektem.
Apel miał na celu:
- przybliżyć uczniom projekt Tradycyjny Sad.
- pokazać dlaczego warto sadzić stare odmiany drzew
- zainteresować innych naszym szkolnym sadem
2. Dnia 3 marca odbyła się prezentacja naszego zespołu dla klas 0 – 3 w szkole. Niestety nie mogliśmy pójść do szkoły. Reprezentowała nas pani Ania. Podział na dwa rodzaje spotkań był korzystny ponieważ ośmieliło to młodsze dzieci do aktywności. Po prezentacji i pokazaniu księgi sadu, chętne dzieci odpowiadały na przygotowane przez nas pytania:
- Jakie drzewa rosną w ich ogrodach?
- Czy pomagają rodzicom w pracach i jak mogą to robić ?
- Jak im smakują domowe owoce i przetwory?
- Czy sadzili już drzewa owocowe?
Rozmawiali też o zdrowych owocach z tradycyjnych sadów, gdzie nie stosuje się chemicznych oprysków. Jednym z zadań było wybranie przez uczniów najciekawszego slajdu. Wygrał plan mini sadu. Dzieci zainteresowały się również, domkami dla owadów i pułapkami na szkodniki. Na koniec spotkania uczniowie dostali receptę jak mogą pomóc w przywracaniu starych odmian w naszym środowisku.
3. W dniach 1-5 marzec odbyły się wideokonferencje w klasach 4-8. W każdej klasie przedstawiciel zespołu razem z opiekunem przeprowadził prezentację i pokazał księgę sadu. Dłużej zatrzymaliśmy się przy planie naszego mini sadu, żeby wszyscy wiedzieli jakie odmiany mamy już posadzone, a jakie będziemy sadzić. Największe zainteresowanie zdobył slajd, który porównywał starą odmianę z nową. Głosowaliśmy która odmiana jest lepsza. Były głosy za i przeciw.
Zachęciliśmy do dyskusji na modny temat: Czy wiesz co jesz? Podaliśmy przykład wyższości owoców z tradycyjnych sadów, a tych z sadów produkcyjnych. Powiedzieliśmy, że tradycyjne odmiany drzew w naszych ogrodach to ukłon w stronę nowoczesności i dbania o przyrodę. Mówiliśmy o znaczeniu różnorodności biologicznej i ochronie przyrody poprzez rozpowszechnienie tradycyjnych odmian.