Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie

Wymagania dla klasy III

Wymagania edukacyjne z języka angielskiego

Klasa trzecia

Podręcznik: Super Sparks 3

Ocena celująca /6/

Uczeń:

- wykazuje się indywidualną pracą wykraczającą poza realizowany program,

- pamięta zagadnienia, słownictwo i struktury poznane w ciągu trzech lat nauki języka,

- bezbłędnie opanował i stosuje słownictwo, posiada znajomość słówek i struktur wykraczającą poza realizowany materiał,

- rozumie proste i bardziej złożone polecenia nauczyciela, i reaguje na nie,

- potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego,

- wypowiada się słowami, a nawet całymi zdaniami, w sposób zrozumiały odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału,

- samodzielnie zadaje proste pytania nauczycielowi i kolegom w klasie,

- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje poznane słówka i krótkie zdania nie popełniając błędów, zachowując odpowiednią staranność,

- pisze krótki, prosty tekst według przedstawionego wzoru,

- w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z: położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów,

- bardzo starannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy,

- bardzo starannie i twórczo podchodzi do prac plastyczno-technicznych,

- odrabia wszystkie zadania domowe,

- bierze udział w konkursach językowych,

Ocena bardzo dobra /5/

Uczeń:

- pracuje systematycznie na każdej lekcji, jest aktywny podczas zajęć

- poprawnie stosuje poznane słownictwo i struktury,

- rozumie proste oraz bardziej złożone polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje,

-  odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału w sposób płynny i zrozumiały, a także śpiewa piosenki samodzielnie lub z nagraniem i recytuje rymowanki, zachowując prawidłową wymowę i rytm,

- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje z pamięci nowopoznane słowa nie popełniając błędów, zachowując odpowiednią staranność,

- w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów,

- starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń,

- wykazuje się kreatywnością i starannością w pracach plastyczno-technicznych,

- odrabia zadania domowe,

Ocena dobra /4/

Uczeń:

- uczeń pracuje w miarę systematycznie i jest aktywny podczas lekcji,

- stosuje poznane słownictwo i struktury, popełniając nieliczne błędy.

- rozumie proste polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje,

- w większości rozumie i odgrywa słuchane historyjki obrazkowe za pomocą gestów, popełniając niewielkie błędy,

- w sposób w miarę zrozumiały odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, a także śpiewa piosenki z nagraniem i recytuje rymowanki, zachowując w miarę prawidłową wymowę i rytm,

- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje nowopoznane słowa i wyrażenia, popełniając drobne błędy i zachowując staranność w miarę swoich możliwości,

- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełnia drobne błędy językowe, ale nie wpływają one na zrozumienie wypowiedzi,

- uczeń systematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń,

- uczeń prawie zawsze odrabia zadania domowe,

- prace plastyczno-techniczne uczeń wykonuje na miarę swoich możliwości i wykorzystuje w nich swoje kompetencje językowe i inne umiejętności,

Ocena dostateczna /3/

Uczeń:

- uczeń pracuje w miarę systematycznie,

- stosuje poznane słownictwo, popełniając liczne błędy,

- rozumie proste polecenia nauczyciela i próbuje na nie reagować, wskazuje część elementów obrazków podczas słuchanych nagrań, częściowo rozumie słuchane historyjki obrazkowe oraz wykonuje niektóre zadania sprawdzające rozumienie słuchanych tekstów,

- odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, stara się śpiewać piosenki z nagraniem i recytować rymowanki, popełniając błędy językowe, które wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,

- czyta niektóre wyrazy i teksty oraz stara się zapisywać nowopoznane słowa i wyrażenia, popełniając liczne błędy, nie zachowując właściwej staranności,

- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,

- często nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno-technicznych,

- niestarannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy lecz regularnie uzupełnia braki w zeszycie ćwiczeń i w zeszycie przedmiotowym,

Ocena dopuszczająca /2/

Uczeń:

- opanował tylko niektóre słowa zna min 30% wprowadzonego słownictwa w formie ustnej, stosuje poznane słownictwo, popełniając bardzo liczne błędy,

- rozumie niektóre proste polecenia nauczyciela i rzadko na nie reaguje, w większości błędnie, nie rozumie większości nagrań i historyjek obrazkowych oraz próbuje wykonywać część zadań sprawdzających rozumienie słuchanych tekstów,

- usiłuje odpowiadać na niektóre pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, próbuje śpiewać piosenki i recytować rymowanki, popełniając bardzo dużo błędów,

- czyta pojedyncze wyrazy i teksty, nie stara się zapisywać nowopoznanych słów i wyrażeń lub robi to niestarannie,

- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełniając błędy językowe, które w znacznym stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,

- bardzo często nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno-technicznych,

- niestarannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy,

Ocena niedostateczna /1/

Uczeń:

- wykazuje niechęć do jakiejkolwiek pracy i wykazuje brak aktywności na lekcji,

- ma bardzo ograniczony zasób słownictwa, a stosując poznane słownictwo popełnia bardzo liczne błędy,

- nie rozumie prostych poleceń nauczyciela,

- nie rozumie większości nagrań i historyjek, nie wykonuje zadań sprawdzających rozumienie tekstu,

- nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania dotyczące bieżącego materiału,

- czasami próbuje śpiewać piosenki i recytować rymowanki, popełniając bardzo dużo błędów,

- pisze i przepisuje z błędami,

- czytanie sprawia mu trudność, zniekształca wymowę słów uniemożliwiając ich zrozumienie,

- nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno – technicznych,

- nie uzupełnia zeszytu ćwiczeń i zeszytu przedmiotowego,

- bardzo często jest nieprzygotowany do zajęć (brak podręczników i zeszytu).

 

 

 

  • 24 kwiecień 2024r. - dzień kolorów - różowy