-
24 kwiecień 2024r. - dzień kolorów - różowy
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie
-
Galeria
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-19
Imieniny: Alfa, Leonii
-
Kontakt
tel./fax. 18 26 86 006
E-mail: sp3skawa@rabawyzna.edu.pl
Wymagania dla klasy III
Wymagania edukacyjne z języka angielskiego
Klasa trzecia
Podręcznik: Super Sparks 3
Ocena celująca /6/
Uczeń:
- wykazuje się indywidualną pracą wykraczającą poza realizowany program,
- pamięta zagadnienia, słownictwo i struktury poznane w ciągu trzech lat nauki języka,
- bezbłędnie opanował i stosuje słownictwo, posiada znajomość słówek i struktur wykraczającą poza realizowany materiał,
- rozumie proste i bardziej złożone polecenia nauczyciela, i reaguje na nie,
- potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego,
- wypowiada się słowami, a nawet całymi zdaniami, w sposób zrozumiały odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału,
- samodzielnie zadaje proste pytania nauczycielowi i kolegom w klasie,
- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje poznane słówka i krótkie zdania nie popełniając błędów, zachowując odpowiednią staranność,
- pisze krótki, prosty tekst według przedstawionego wzoru,
- w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z: położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów,
- bardzo starannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy,
- bardzo starannie i twórczo podchodzi do prac plastyczno-technicznych,
- odrabia wszystkie zadania domowe,
- bierze udział w konkursach językowych,
Ocena bardzo dobra /5/
Uczeń:
- pracuje systematycznie na każdej lekcji, jest aktywny podczas zajęć
- poprawnie stosuje poznane słownictwo i struktury,
- rozumie proste oraz bardziej złożone polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje,
- odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału w sposób płynny i zrozumiały, a także śpiewa piosenki samodzielnie lub z nagraniem i recytuje rymowanki, zachowując prawidłową wymowę i rytm,
- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje z pamięci nowopoznane słowa nie popełniając błędów, zachowując odpowiednią staranność,
- w sposób płynny udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów,
- starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń,
- wykazuje się kreatywnością i starannością w pracach plastyczno-technicznych,
- odrabia zadania domowe,
Ocena dobra /4/
Uczeń:
- uczeń pracuje w miarę systematycznie i jest aktywny podczas lekcji,
- stosuje poznane słownictwo i struktury, popełniając nieliczne błędy.
- rozumie proste polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje,
- w większości rozumie i odgrywa słuchane historyjki obrazkowe za pomocą gestów, popełniając niewielkie błędy,
- w sposób w miarę zrozumiały odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, a także śpiewa piosenki z nagraniem i recytuje rymowanki, zachowując w miarę prawidłową wymowę i rytm,
- czyta wyrazy i teksty oraz zapisuje nowopoznane słowa i wyrażenia, popełniając drobne błędy i zachowując staranność w miarę swoich możliwości,
- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełnia drobne błędy językowe, ale nie wpływają one na zrozumienie wypowiedzi,
- uczeń systematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń,
- uczeń prawie zawsze odrabia zadania domowe,
- prace plastyczno-techniczne uczeń wykonuje na miarę swoich możliwości i wykorzystuje w nich swoje kompetencje językowe i inne umiejętności,
Ocena dostateczna /3/
Uczeń:
- uczeń pracuje w miarę systematycznie,
- stosuje poznane słownictwo, popełniając liczne błędy,
- rozumie proste polecenia nauczyciela i próbuje na nie reagować, wskazuje część elementów obrazków podczas słuchanych nagrań, częściowo rozumie słuchane historyjki obrazkowe oraz wykonuje niektóre zadania sprawdzające rozumienie słuchanych tekstów,
- odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, stara się śpiewać piosenki z nagraniem i recytować rymowanki, popełniając błędy językowe, które wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,
- czyta niektóre wyrazy i teksty oraz stara się zapisywać nowopoznane słowa i wyrażenia, popełniając liczne błędy, nie zachowując właściwej staranności,
- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełniając błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,
- często nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno-technicznych,
- niestarannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy lecz regularnie uzupełnia braki w zeszycie ćwiczeń i w zeszycie przedmiotowym,
Ocena dopuszczająca /2/
Uczeń:
- opanował tylko niektóre słowa zna min 30% wprowadzonego słownictwa w formie ustnej, stosuje poznane słownictwo, popełniając bardzo liczne błędy,
- rozumie niektóre proste polecenia nauczyciela i rzadko na nie reaguje, w większości błędnie, nie rozumie większości nagrań i historyjek obrazkowych oraz próbuje wykonywać część zadań sprawdzających rozumienie słuchanych tekstów,
- usiłuje odpowiadać na niektóre pytania nauczyciela dotyczące bieżącego materiału, próbuje śpiewać piosenki i recytować rymowanki, popełniając bardzo dużo błędów,
- czyta pojedyncze wyrazy i teksty, nie stara się zapisywać nowopoznanych słów i wyrażeń lub robi to niestarannie,
- udziela, pyta i prosi o informacje związane z : położeniem różnych przedmiotów i zwierząt, z pogodą oraz czynnościami wykonywanymi w tej chwili, cenami i wymiarami, preferencjami i zwyczajami żywieniowymi oraz pyta o godzinę i podaje ją, hobby i upodobaniami, pyta o imię i wiek innych osób oraz odpowiada na takie pytania, a także prosi o przeliterowanie wyrazów, popełniając błędy językowe, które w znacznym stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi,
- bardzo często nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno-technicznych,
- niestarannie prowadzi zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy,
Ocena niedostateczna /1/
Uczeń:
- wykazuje niechęć do jakiejkolwiek pracy i wykazuje brak aktywności na lekcji,
- ma bardzo ograniczony zasób słownictwa, a stosując poznane słownictwo popełnia bardzo liczne błędy,
- nie rozumie prostych poleceń nauczyciela,
- nie rozumie większości nagrań i historyjek, nie wykonuje zadań sprawdzających rozumienie tekstu,
- nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania dotyczące bieżącego materiału,
- czasami próbuje śpiewać piosenki i recytować rymowanki, popełniając bardzo dużo błędów,
- pisze i przepisuje z błędami,
- czytanie sprawia mu trudność, zniekształca wymowę słów uniemożliwiając ich zrozumienie,
- nie odrabia prac domowych i nie wykonuje prac plastyczno – technicznych,
- nie uzupełnia zeszytu ćwiczeń i zeszytu przedmiotowego,
- bardzo często jest nieprzygotowany do zajęć (brak podręczników i zeszytu).