Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie

Wymagania dla klasy IV

Słuchamy Pana Boga
Wymagania programowe i kryteria oceniania
na lekcjach katechezy w klasie czwartej szkoły podstawowej
Na ocenę celującą uczeń:
– Opanował materiał przewidziany programem w stopniu bardzo dobrym.
– Samodzielnie i twórczo rozwija własne zainteresowania przedmiotem.
– Bierze udział i osiąga sukcesy w konkursach religijnych i zajmuje wysokie miejsca lub wyróżnienia.
– Biegle posługuje się zdobytą wiedzą, posiada wiedzę wykraczającą poza program nauczania klasy czwartej.
– Jest wzorem i przykładem dla innych uczniów.
– Posiada uzupełniony zeszyt i podręcznik do nauki religii.
Na ocenę bardzo dobrą uczeń:
– Zna modlitwy i mały katechizm: Przykazania kościelne, Uczynki miłosierne co do ciała, Uczynki miłosierne co do duszy, Cztery cnoty główne, Duszo Chrystusowa, Grzechy cudze, Grzechy przeciw Duchowi Świętemu, Grzechy wołające o pomstę do nieba, Siedem grzechów głównych, Anioł Pański, Koronka do Bożego Miłosierdzia.
– Wyjaśnia, na czym polega praktykowanie pierwszych piątków miesiąca.
– Wie, kim był i dlaczego warto naśladować św. Szymona z Lipnicy – patrona roku.
– Podaje definicję Kościoła i wskazuje, jak może przyczynić się do tworzenia wspólnoty Kościoła.
– Wyjaśnia zależność roku liturgicznego od historii zbawienia.
– Wyjaśnia, na czym polega pełny udział we Mszy Świętej.
– Podaje podstawowe informacje na temat Pisma Świętego.
– Zna podstawowe zasady korzystania z Pisma Świętego.
– Wymienia nazwy i skróty wybranych ksiąg Pisma Świętego i ich autorów.
– Wskazuje moment, kiedy w liturgii Mszy Świętej czytany jest fragment Starego, a kiedy Nowego Testamentu.
– Wskazuje na związek Biblii z życiem narodu i kulturą chrześcijańską.
– Opisuje sposoby objawienia się Boga człowiekowi.
– Wie, na czym polega odpowiedzialność człowieka za otaczający świat.
– Charakteryzuje przymioty Boga w świetle wiary.
– Wyjaśnia istotę wiary na przykładzie postaci biblijnych.
– Wie, że realizacja przykazań Bożych jest wyrazem wiary i posłuszeństwa Bogu.
– Wyjaśnia znaczenie uczynków miłosiernych w codziennym życiu.
– Wie, że Opatrzność Boża czuwa nad każdym człowiekiem i podaje przykłady działania Opatrzności Bożej.
– Wyjaśnia, dlaczego Chrystus jest przewodnikiem w drodze do Boga Ojca i dlaczego z Jezusem łatwiej przezwyciężać trudności.
– Ukazuje aktualność wydarzeń biblijnych w świetle współczesnych wyzwań życiowych.
– Wyjaśnia pojęcia: Biblia, Stary Testament, Nowy Testament, Ewangelia, historia zbawienia, natchnienie biblijne, wiara, stworzyć, Opatrzność Boża, protoewangelia.
– Z szacunkiem odnosi się do kapłanów, rodziców, nauczycieli, wychowawców.
– Posiada uzupełniony zeszyt i podręcznik do nauki religii.
Na ocenę dobrą uczeń:
– Zna większość modlitw przewidzianych w programie nauczania
– Wyjaśnia na czym polega praktykowanie pierwszych piątków miesiąca.
– Wie, kim był i dlaczego warto naśladować św. Szymona z Lipnicy – patrona roku.
– Podaje definicję Kościoła i wskazuje jak może przyczynić się do tworzenia Wspólnoty Kościoła
– Wyjaśnia zależność roku liturgicznego od historii zbawienia.
– Wyjaśnia, na czym polega pełny czynny udział we Mszy Świętej.
– Podaje podstawowe informacje na temat Pisma Świętego.
– Zna podstawowe zasady korzystania z Pisma Świętego.
– Wymienia nazwy i skróty wybranych ksiąg Pisma Świętego i ich autorów.
– Wskazuje moment, kiedy w liturgii Mszy Świętej czytany jest fragment Starego, a kiedy Nowego Testamentu.
– Wskazuje na związek Biblii z życiem narodu i kulturą chrześcijańską.
– Wie, na czym polega odpowiedzialność człowieka za otaczający świat.
– Wie, że realizacja przykazań Bożych jest wyrazem wiary i posłuszeństwa Bogu.
– Wie, że Opatrzność Boża czuwa nad każdym człowiekiem.
– Podaje przykłady działania Opatrzności Bożej.
– Wyjaśnia, dlaczego Chrystus jest przewodnikiem w drodze do Boga Ojca i dlaczego z Jezusem łatwiej przezwyciężać trudności.
– Ukazuje aktualność wydarzeń biblijnych w świetle współczesnych wyzwań życiowych.
– Wyjaśnia pojęcia: Biblia, Stary Testament, Nowy Testament, Ewangelia, historia zbawienia, natchnienie biblijne, wiara.
– Z szacunkiem odnosi się do kapłanów, rodziców, nauczycieli, wychowawców.
– Posiada uzupełniony zeszyt i podręcznik do nauki religii.
Na ocenę dostateczną uczeń:
– Zna niektóre modlitwy przewidziane w programie nauczania.
– Wyjaśnia, na czym polega praktykowanie pierwszych piątków miesiąca.
– Wie, kim był i dlaczego warto naśladować św. Szymona z Lipnicy – patrona roku.
– Podaje definicje Kościoła.
– Wyjaśnia na czym polega pełny czynny udział we Mszy Świętej.
– Podaje podstawowe informacje na temat Pisma Świętego.
– Wskazuje moment, kiedy w liturgii Mszy Świętej czytane jest Pismo Święte jest fragment Starego, a kiedy Nowego Testamentu.
– Wskazuje na związek Biblii z życiem narodu i kulturą chrześcijańską.
– Wie, na czym polega odpowiedzialność człowieka za otaczający świat.
– Wie, że Opatrzność Boża czuwa nad każdym człowiekiem i podaje przykłady działania Opatrzności Bożej.
– Wyjaśnia, dlaczego Chrystus jest przewodnikiem w drodze do Boga Ojca i dlaczego z Jezusem łatwiej przezwyciężać trudności.
– Wyjaśnia pojęcia: Biblia, Stary Testament, Nowy Testament, Ewangelia
– Z szacunkiem odnosi się do kapłanów, rodziców, nauczycieli, wychowawców
– Posiada podręcznik do nauki religii i zeszyt, w którym prowadzi niesystematyczne notatki.
Na ocenę dopuszczającą uczeń:
– Zna wybrane modlitwy przewidziane w programie nauczania.
– Wie, kim był i dlaczego warto naśladować św. Szymona z Lipnicy – patrona roku.
– Podaje definicję Kościoła.
– Wie, że przez chrzest należy do wspólnoty Kościoła.
– Wyjaśnia, na czym polega pełny czynny udział we Mszy Świętej.
– Podaje podstawowe informacje na temat Pisma Świętego, zna podstawowe zasady korzystania z Pisma Świętego.
– Wskazuje na związek Biblii z życiem narodu i kulturą chrześcijańską.
– Wie, na czym polega odpowiedzialność człowieka za otaczający świat.
– Wie, że Opatrzność Boża czuwa nad każdym człowiekiem.
– Podaje przykłady działania Opatrzności Bożej.
– Wie, że Chrystus jest przewodnikiem w drodze do Boga Ojca.
– Wyjaśnia pojęcia: Biblia, Stary Testament, Nowy Testament.
– Okazuje szacunek osobom dorosłym.
– Posiada podręcznik do nauki religii i zeszyt, w którym prowadzi niesystematyczne notatki.
Na ocenę niedostateczną uczeń:
– Nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą.
– Wskazuje na związek Biblii z życiem narodu i kulturą chrześcijańską.
– Opisuje sposoby objawienia się Boga człowiekowi.
– Wie, na czym polega odpowiedzialność człowieka za otaczający świat.
– Charakteryzuje przymioty Boga w świetle wiary.
– Wyjaśnia istotę wiary na przykładzie postaci biblijnych.
– Wie, że realizacja przykazań Bożych jest wyrazem wiary i posłuszeństwa Bogu.
– Wyjaśnia znaczenie uczynków miłosiernych w codziennym życiu.
– Wie, że Opatrzność Boża czuwa nad każdym człowiekiem i podaje przykłady działania Opatrzności Bożej.
– Wyjaśnia, dlaczego Chrystus jest przewodnikiem w drodze do Boga Ojca i dlaczego z Jezusem łatwiej przezwyciężać trudności.
– Ukazuje aktualność wydarzeń biblijnych w świetle współczesnych wyzwań życiowych.
– Wyjaśnia pojęcia: Biblia, Stary Testament, Nowy Testament, Ewangelia, historia zbawienia, natchnienie biblijne, wiara, stworzyć, Opatrzność Boża, protoewangelia.

  • 24 kwiecień 2024r. - dzień kolorów - różowy

  • 17.04.2024 - zebranie z Rodzicami godz. 16.00